woensdag 3 juli 2013

Recept: Appel/Kaneel cake!



Vandaag heb ik een recept in een artikel voor jullie.

Dit keer is het een appel kaneel cake!




Laten we aller eerst beginnen met wat je nodig hebt.


-Een mix voor cake (je kunt natuurlijk ook gewoon je eigen cake maken).

-200 gram boter/margarine.

-3 eieren.

-50 ml. melk (ik gebruik lactose vrij omdat mijn moeder niet tegen gewone melk kan).

Een cake vorm (die van mij is van het merk Tefal).

-Ik voeg er ook zelf nog 1 zakje vanillesuiker aan toe.

-Een kom en een garde of een mixer.

-Een oven.







Wat heb je nodig voor het appel/kaneel gedeelte?

-Kaneel.

-2 appels.

-Rietsuiker.




Laten we beginnen!


Aller eerst begin je met je handen te wassen.



Daarna verwarm je je oven voor.
Wij hebben een het lucht oven dus ik verwarm hem voor om 150 graden.



Als je dat gedaan hebt weeg je 200 gram boter af.





Nu is het de bedoeling dat we onze boter wat zachter maken, dit kun je doen met een mixer maar ik zet het voor 40 seconden in de magnetron.

Voordat ik je het in de magnetron zet snij je de boter in kleine stukjes, zodat het makkelijker smelt en niet aanbrand.






Als je de boter 40 seconden zacht hebt laten worden in de magnetron, zul je merken dat het nog net miet helemaal zacht genoeg is.
Roer het daarom goed door met een lepel of vork.


 Voeg de boter daarna toe aan een kom.


Meet 50 milliliter (in mijn geval lactose vrije) melk af en giet dat vervolgens bij je boter in de kom.


 Doe de cakemix, 3 eieren en het zakje vanillesuiker er ook bij.



Nu mix je het goed door tot het een mooi en glad geheel is.


Nu beginnen we aan onze appels.


Snijd je appels in kleine stukjes.
Ik gebruik bij de bovenste foto een ''appelsnijder'' van de Ikea.


Doe de stukjes appel bij het beslag en voeg er 1 eetlepel kaneel aan toe.


Nu kun je het beslag in de vorm scheppen.

Zet de cake voorzichtig in het midden van de oven.
Laat de cake bakken zo lang er op jou cake pak staat.




Haal hem uit de oven, laat de cake afkoelen en dan ben je klaar!

Bedankt voor het lezen!

Xx Emma.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten